2009/02/13

Κόκκινοι γίγαντες και άσπροι νάνοι στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών / Little and super stars on the stage of the Athens Concert Hall

«Τα αστέρια του σήμερα συναντούν τα αστέρια του αύριο» ήταν ο υπότιτλος της παράστασης “Stars of Bolshoi Theatre of Russia and the Bolshoi Ballet Academy” που παρακολουθήσαμε με τη Μαρία την προηγούμενη εβδομάδα στο Μέγαρο Μουσικής and it was good!!!!!!! Από μικρά παιδάκια, εύθραυστα σαν πορσελάνινα κουκλάκια μέχρι τα αστέρια Οσίποβα, Αντονίτσεβα, Αλεξάντροβνα όλοι φάνηκε να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό παρουσιάζοντας παράλληλα τα highlights του παρελθόντος από πλευράς χορογραφίας και μουσικής με τα highlights του μέλλοντος από πλευράς ταλέντων και ταλεντακίων, αφού είναι βέβαιο ότι πολλοί από αυτούς τους χορευτές θα αναδειχτούν με την αλάνθαστη μέθοδο της Βαγκάνοβα και δια μέσου της εκπροσώπου της στη γη Μαρίνας Λεόνοβα σε ότι καλύτερο έχει να δείξει το κλασικό μπαλέτο των αρχών του 21ου αιώνα.

Η παράσταση ήταν καταπληκτική όπως ότι έχουμε δει από Bolshoi, με φοβερά pas de deux τέλεια εκτελεσμένα και από τους deux αλλά θα ήθελα ειδικά να επισημάνω δύο πραγματάκια που μου έκαναν εντύπωση: Πρώτον, το δέος με το οποίο αντιμετώπιζαν τα πιτσιρικάκια τους φτασμένους συγχορευτές τους στις λίγες στιγμές που βρέθηκαν μαζί πάνω στη σκηνή (δηλαδή νομίζω μόνο στις τελευταίες υποκλίσεις) και δεύτερον, το άγχος της ίδιας κατηγορίας χορευτών προκειμένου να είναι όλα τέλεια και στην εντέλεια: ένα αγοράκι παραπάτησε ελαφρά (κάτι που πρόσεξα μόνο επειδή καθόμουν στην πλευρά του και είχα εστιάσει το βλέμμα μου σε αυτό) και μετά σιχτίριζε μέσα από τα δόντια του και πίσω από πλατύ χαμόγελο τη γκαντεμιά του. Όχι ότι οι μεγάλοι πήγαιναν πίσω: από το σημείο που καθόμουν έπαιρνα ξεκάθαρο μάτι στα παρασκήνια τους χορευτές πριν βγουν στη σκηνή και σε κάποια φάση είδα χορεύτρια να σταυροκοπιέται -ενώ ο παρτενέρ της έκανε το σόλο του στη σκηνή- προκειμένου να πάρει δύναμη (και δραμαμίνη μη σου πω) για καμιά 50αριά πιρουέτες στη σειρά που μας μόστραρε στο επόμενο δίλεπτο!


Η μοναδική απογοήτευση της βραδιάς ήταν η απουσία του Ivan Vasiliev αν και στο flyer που μας είχαν δώσει τον προηγούμενο μήνα στο Μέγαρο καθώς και σε ανακοινώσεις στο internet αναφερόταν ανάμεσα στους χορευτές που θα συμμετείχαν στην παράσταση. Και ένας από τους λόγους που τρέξαμε να πάρουμε καλά εισιτήρια για την 1η Φεβρουαρίου ήταν το ιπτάμενο αγόρι των Μπολσόι. Και δεν ήμασταν οι μόνες που απογοητευτήκαμε μιας και ακούσαμε κι άλλους στο κοινό τριγύρω μας να αναζητούν τον Ivan τον τρομερό στο πρόγραμμα. Και η απογοήτευση έπιασε κόκκινο όταν ο ταξιτζής (καραφλωτικό?)* που πήρα για να γυρίσω σπίτι, ήταν όχι μόνο φαν του μπαλέτου αλλά ήξερε και τον Ivan και είχε δει παράσταση με αυτόν στο κανάλι της Βουλής. Και η απογοήτευση έπιασε θερμοκρασία Άρη όταν μπαίνοντας στο σπίτι ήθελα σε κάποιον να τα πω όλα αυτά αλλά από τους 4 μαντραχαλαίους που έπαιζαν πόκερ (1 μήνα μετά τα Χριστούγεννα) στο σαλόνι κανείς δεν ενδιαφερόταν να με ακούσει.

*Φοβερή μορφή που ήθελε να γίνει χορευτής αλλά ο πατέρας του, τυπικός έλληνας της δεκαετίας του ΄60 φοβόταν ότι το αγόρι του θα γίνει π**στης (his actual words). Ως ταξιδευτής έχει παρακολουθήσει παράσταση μπαλέτου στο actual Bolshoi Theater στη Μόσχα!

“The stars of today meet the stars of tomorrow” was the subtitle of the ballet performance “Stars of Bolshoi Theatre of Russia and the Bolshoi Ballet Academy” that we watched with Maria last week at the Athens Concert Hall and it was goooooood! Everybody, from the little dancers -who looked as fragile as porcelain dolls- to the big stars Natalia Osipova, Anna Antonicheva, Maria Alexandrovna, gave great performances presenting the highlights of the past -in terms of choreography and music- and the highlights of the future -in terms of staff-at the same time, since we can safely assume that most of these dancers practicing with the foolproof Vaganova method through her representative on earth Marina Leonova will become the crème de la crème of classical ballet of the early 21st century.

The performance was amazing like all the previous projects of Bolshoi, featuring astonishing pas de deux excellently executed by both les deux, but I would like to point out two little details in particular that made a great impression on me: Firstly the wonderment of the tots towards their “already there” icons and partners, the very few times they shared the stage (only during the final bows I think) and secondly their anxiety in order for everything to be totally perfect: I couldn’t help noticing a little boy that slightly missed his step (and I only noticed that ‘cause I was sitting near his side and my eyes were riveted to him since he was sooo cute) and then went on bubbling between his teeth and cursing his bad luck I suppose while posing a wide smile though! Not that the professionals didn’t worry at all: from where I was sitting I could clearly see the dancers just before entering the stage and at some point I saw a dancer crossing herself –while her partner was doing his solo- so as to take strength (maybe she should take some Dramamine instead)-just before getting onstage to perform some 50 pirouettes in a row the following 2 minutes!

The only disappointment of the evening was Ivan Vasiliev’s non show even though the flyer announcing the event as well as press releases posted online included his name in the attending dancers. And one of the reasons we ran to buy some good tickets for the 1st of February was the flying boy of Bolshoi. And we weren’t the only ones to get disappointed since we heard lots of people around us wondering about Ivan’s the Terrible lack of mentioning to the program. And the disappointment hit red once the taxi driver I took was not only a ballet fan himself but he was familiar with Ivan Vasiliev ‘s name and had watched him dancing on TV. And the disappointment hit Mars’ temperatures when entering home I wanted so badly to talk to somebody about all these but there were only 4 guys playing poker (one month after Christmas) in my living room and nobody could care less than listen about tutus and dancing shoes.

*Legendary figure who wanted to become a dancer but his father, typical greek of the 60’s was afraid that his boy will become a f**got (his actual words). He has even attended a ballet performance at the actual Bolshoi Theater in Moscow!

Δεν υπάρχουν σχόλια: